Jobb, bad, bus,mys

Idag har varit en bra dag!
Först började det med jobb, sen blev det hemfärd.
Väl hemma kommer en Tove springandes motmig och välkomnar mig hem med hennes famn =)

Mormor och morfar var även på besök. Blir så glad att båda orkar besöka oss, även fast morfar är lite av den bråkiga/busiga människan, som ber mig att klippa mig, ger mig en puss på kinden och gör mina shorts kortare än vad dom var haha.

Och mormor, min lilla mormor, hon orkade inte mycket idag, var för varmt för henne och hennes lilla hjärta.
Men jag satt och pratade med henne en stund, då blev hon glad, sen frågar hon om jag ska spela bilbingo i morgon och ja, det var mina planer, så hon ville följa med om hon orkade, för hon sa "det är ju så kul" så hon kommer nog tvinga sig själv att följa med =)

Men dagen fortsatte med 3 timmars bad och bus med Tove i poolen, hon sa till sin mamma när jag skulle på toa.
"Malin är mycket roligare att leka med" =) sötnos :)

Sen innan middagen så gömde vi oss för pappa, vi "smög" på dom andra i huset och sprang runt runt på gräsmattan i kanske en halvtimma =)

Sen åte vi supergod middag. Strax efter middan skulle bror+familj åka hem men dom stannade ett tag till.
 vi plockade massa körbär/biggaråer, vi stog 3 st vuxna i ett träd, ville ha ett foto på det men dock blev det ej så.
Sen efter bärplocket så ville Tove ha lite mys, så hon å jag satte oss på en filt och åt körsbär :)
Sen pruttade pappa och efter ett tag säger Tove, vad var det som luktade och vi bara skrattade, och hon ville lukta på hennes lillebrors blöja om det var han men nää, sen luktade hon hos "farfar" och då sa hon "usch vad det luktar"
Hahaha sötnosen.

Haft en helt fantastisk dag.

I morgon är jag ledig, har inga planer, men lät som om bror + familj skulle påen cykeltur, så om jag ska åka med dom en sväng kanske, sen på kvällen blir det nog bilbingo med mormor

bil, båt och tågluffa

Godnatt på er!
i morgon åker jag, mor, far, min store storebror, hans sambo och deras två barn till Taxinge för att sedan åka tåg och båt till mariefred :-)
Kameran och badkläder är packade så jag är redo.

Hoppas bara ärr jag får/kan sova i natt för natten som var tyckte jag att det var för varmt för att sova.
ingen direkt luft heller och vindstilla, så då var det svårt att sova, men i natt är fläkten på och öronproppar i så nu kan jag sova gott Hoppas jag :-)

puss och kram på er

rast

Usch.....(tyst några sekunder), tur att man inte var där då. Tyst några sekunder igen. Tur att man inte har bankomatkortet med sig till stan då....(tyst nån sekund) Usch vad lebbigt. Sen är der nån som frågar vad det är och då trycker hon upp tidningen i ansiktet på dom Tyst nån minut sen kommer..... Nej men fy vad hemskt...fastnade i frysen...hua Detta får jag höra på min rast

Harka

Vi var bara hem och vände.
Kom hem i onsdags kväll, tittade på skitmatchen mellan Sverige och Japan, förlåt men dom spelade inte bra.
Dom gick ju inte på, eller jo, men det var försent, dom sprang ju när dom andra hade fått bollen.

På torsdagen var jag, mormor och två av mina kusiner på bilbingo.
Var ju så nära på att vinna men icke sa nicke.

Nu är vi iaf i Harka.
Igår fiskade vi och jag fick dom två första men sen var det bara mörtar :(
Innan middagen så plockade jag blåbär, och efter maten plockade jag lite till så i morse fick vi blåbär till frukost, det räcker till i morgon också :)
Men ska plocka lite till för ikväll står vi för middagen och det blir trerätters.
Mamma står för förätt som är sparris inlindat i lax och pepparrotsost.
Pappa står för varmrätt som blir lite skaldjursblandning med nån stuvning
Jag står för dessert, det består av egengjort chokladmousse, lite mango, egenodlade jordgubbar och självplockade blåbär :)

Nu blir det nog lite fiska igen.

god morgon

Nu här vi åkt från Skåne till Kisa. Saknar min Skåne familj. Jag måste hälsa på snart igen. Så jobbigt att vi bor så långt från varandra :-( Fast lite charm finns det också, jag får ju åka tåg och se lite mer av Sverige, eller så åker man husbilen som vi gjorde nu och då hinner man ju se ännu mer :-) Dags för frukost.

beachfotboll

Här precis åkt från Beachfotbollen i Åhus. Män vill ju så gärna spela själv. Men höll tummarna för NÖG men killarna åkte ut i A-slutspelet tyvärr :-( Men något positivt var ju att jag fick träffa hela min Skåne familj igen :-) Ny vill jag inte åka här ifrån

Åhus

Just nu!

Regnväder

Att vi alltid lyckas, vi lyckades pricka in Spöregnet igen medan det är strålande väder hemma. Var samma sak förra året. Men i alla fall så åkte vi till Simrishamn där det regna som tusan, vi satt ute under parasoll för Bessie var med, men parasollet räckte inte över hela bordet så pappa och hans kompis fick sitta med paraply. Efter lunchen tänkte jag ta en titt på ett dropp-in men det var 4 som jobbade och alla var upptagna + att det satt 2 före mig i kö så jag sket i det. Vi åkte vidare till Ales stenar också, var kul att se. Kan nog förklara till er som inte vet vad det är, men det får bli när jag är hemma :-) Puss och kram Dags att sova nu

godnatt

Idag tog vi oss från Falkenberg till Mölle och kikade lite på en fyr och själva utsikten. Det var ett mycket fint ställe. Vi fortsatte sedan ner till Hörby där vi är nu. Eller om vi ska vara noga så heter det Benarp. Vi hälsar på en kompis till mamma och pappa. Får se hur länge vi är här men vi blir nog hela helgen. Sen Hoppas jag självklart att vi åker till Kristianstad men vi får se hur stor talan jag har i detta fall :-) Dags att sova, blir nog löprunda i morgon med intervall och lite styrka. Puss och kram

To dé!

Hej vänner :) Nu ligger vi med husbilen på en skolgård vid vallarnas teater. Dagen har varit kalas. Vi hann med Ullared (gekås) också :-) Jag var så nöjd att jag hade hittat högtalare till ipod och dator, men när jag skulle prova dom ikväll så visade det sig att det bara var till dator, Haha att mm inte tittar ordentligt. Men men får köpa såna högtalare nån annan stans. Teatern var för övrigt bra. Lika trevligt som vanligt. Nu är det dags att sova, upp och sola i morgon :-) Puss och kram

Jättebög

Hej kära vänner. Nu har vi tagit oss iväg. Åkte runt 10 på morgonen och fortsatte neråt landet. Tog en liten vandring i Gränna mitt i allt. När vi lämnar Gränna ringer mamma hennes kusinbarn för att se om dom är hemma. Jaja män, dom var hemma och hennes man fyllde år, så vi tajmade in det bra. Så ikväll har vi varit i Göteborg och firat mammas kusinbarns man som fyllde 45. Vi sover här borta i natt också och fortsätter sedan till Falkenberg. Får se om jag bloggar i morgon, beror på hur mkt batteri jag har på telefonen. Sov gott och dröm sött :-)

packar

Nu måstejag packa inför våran lilla tripp med husbilen.
Vi vet inte än hur länge vi ska vara borta, men vi kan vara borta 1 ½ vecka eller 4 dagar, beror lite på väder å vind.
Så man får packa med sig kläder för 1 ½ :)
Sen tänker jag lite såhär, vi ska ner till Falkenberg i morgon och stannar där till torsdag morgon, sen ska vi fortsätta till Ullared och där kan man alltid hitta något fynd på klädfronten så jag behöver inte ha med mig supermycket kläder men så att jag klarar mig iaf :)

Det jag ska ha med är träningskläder, ska springa med pappa och Bessie.
Vi kommer springa en längre sträcka men springa intervaller samtidigt, för vi får inte springa bara långdistans. vi har ju fått träningschema under sommaren från fotbollen.

Sen ska jag ha med mig kameran för att fota lite och dokumentera :)

Men vad behöver man egentligen ha med sig?
* Tandborste
* Kläder (där behöver man kanske 3-4 olika plagg, man byter ju inte såå ofta kläder hemma?)
* Träningskläder
* Kamera
* Kudde, täcke
* Film om det blir dåligt väder
* Badkläder och handduk

Är det något ni alltid har med er när ni åker iväg?
Man vill ju inte glömma något =)

Regn?

Usch, det är typ vindstilla ute =(
Får så svårt att sova när det är så varmt.
Spelade inte så stor roll att jag hade satt igång en fläkt innan jag somnade, var minst lika varmt ändå.
Sen är man lite tankspridd ibland också men det är man ju inte ensam om, dom flesta har många tankar :)

Idag har dom sagt att det skulle regna och eventuellt åska...?
När jag kliver ut ur min stuga är det lite sol, nu är det dock mulet och klibbigt fast det är inte helt igenmulet, ser några blåa fläckar. Men skulle verkligen behövas lite regn. Får väl se om det kommer något idag. Vill gärna slippa regnet när vi åker med husbilen nästa vecka =)

Ska ju till falkenberg på tisdag, eller på onsdag är det teater/fars för vår del (dagen efter premiären) =)

Snart kommer nog Tove och Hugo då ska det bli bus =)