Söta mormor

Mormor ringde nyss.
Hon ville bara säga till mig att mina bullar jag hade bakat var så äckliga!
Jag trodde henne nästan, blev lite orolig, för hon brukar baka en del och var rädd att alla andra hade sagt att mina bullar var goda för att var snäll.
Men hon var lite avundsjuk för att jag kunde baka godare bullar än henne.
Hon frågade lite om jag anväde riktigt smör, hur lös degen var etc.
Fick också reda på att hon hade sagt till mamma att hon skämdes nästan att säga det att jag bakar godare bullar än vad hon gör.
Så nu har hon bokat en bakning utav mig till den 29:e då hon hade lovat att baka några bullar eller så till nån förening eller välgörenhetsgrej eller vad det nu var =)

Hon är för söt mormor!
När hon bakar snålar hon lite med fyllningen och kanske tar lite för mycket mjöl? men jag är inte en bakexpert nu så jag vet inte =)

puss på er

Kommentarer
Postat av: Josefin

Sv: jaaa jag älskar verkligen den sången. Sjukt vacker. Än en gång, förlåt för att jag inte kom, och på tal om pluggandet så går det sisådär va.



btw, gammelmormor skön lirare. Hon ska alltid vara bäst när det gäller mat, bakning, städning och tvättning. Själv är så slarvig och lat för att man inte tänker sommarjobba. Hmm :)

2010-05-16 @ 22:26:47
URL: http://dances.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jaaa, max en vecka i sådanafall!

Men vet inte vart jag skulle jobba i vilket fall som helst! Ja det tror jag säkert, men samtidigt så känner jag mig inte så jättetaggad på att jobba på ett sådant ställte som på min prao, där jag inte fanns liksom ..

2010-05-17 @ 22:32:58
URL: http://dances.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0