Syrran är hemma

Igår spenderades det lite tid med Frida.
Sedan på kvällen gjorde jag lite mat, sen åkte jag iväg hem till min ena bror å där bor just nu min "syster".
Hon kommer ursprungligen från Ö-vik men har nyligen flyttat till Oslo med hennes kille.
Honär ute efter något mer chefs jobb..
Så när hon ganska nyligen hade flyttat till Oslo så ringer det en kille å undrar om hon vill ha ett jobb som är lite mer chefsinriktiat under 3 månader i Stockholm.
Hon svarade ja, och bor just nu hos min bror.
Hon kommer vara som Chef Ramsay, För det är någon fin restaurant som hon kommer jobba på och lära upp dom som jobbar där att man ska inte dricka alkohol när man jobbar som dom tydligen gör, sen städar dom väl inte ordentligt osv.
Så hon ska lära upp dom under 3 månader, ganska coolt jobb tycker jag,
Men jag fick äntligen träffa henne, var väl 2 år sen vi sågs och hon är som min syster.
Det kändes som om det var igår vi träffades fast det var ett bra tag sen.

Idag hade vi brandövning på  jobbet.
Det var lärorikt och nu har man väl så gott som lärt sig lite hur man ska göra om det brinner.
Var ganska kul, man fick släcka eld på en docka å sen en annan brinnande eld.

Nu ska jag bara ta det lugnt och sitta hemma i min ensamhet.

Hoppas ni får en trevlig kväll
puss å kram

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vad mysigt att ha systern hemma :)



Nej det kanske inte är någon hit att åka dit som tjejer =/ Synd att det ska vara så. Ja jag har ju min stora starka karl jag, det är bra det! Tycker inte om att han är ute och åker buss hela natten lång nu.. blir lite smått stirrig på sånt.

Jodå det funkar men du förlorade dom mot ett bottenlag med 2-0 och har en bussresa hem på cirka 45 mil, lovely.



Men vad mysigt, åhh! :) Hoppas det blir något mellan er då för du förtjänar en fin pojk du gumman!

Tack så jättemycket blir glad av att höra det. Åhh några tankar på vad du ska göra då?

Puss&Kram

2008-09-25 @ 00:12:39
URL: http://froggie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0