Säger bara NEJ

Jag vet inte vad min kropp vill..
Den erkar vilja vara sjuk hela tiden..
Nu ha min ständiga förkyldning börjat igen.
Jag borde ju har något fel i kroppen för så här ofta kan man ju inte vara sjuk.
Så fort jag blivit frisk med förkyldningen så väntar man några veckor sen börjas det igen.
Betyder det att jag inte väntar tillräckligt länge på att träna efter att ha blivit frisk?
Hur länge ska man vänta efter en förkyldning?
Har hör något om typ 4 veckor men det har jag ju inte tid med...
Som sagt det borde vara något fel om man vet hur ofta jag är förkyld

Nej nu ska jag rulla iväg till jobbet.
Ha en toppendag.
puss å kram

Kommentarer
Postat av: Madde

Stackare! Men 2 veckor har jag hört och det får du nog fasiken ta dig tid med annars kommer du ju aldrig bli frisk. BTW hade inte ni redan vunnit fotbollen? den behöver du väl inte lägga så mycket energi på då?

Krya på dig - Kram!

2008-09-15 @ 18:06:08
URL: http://madze.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men vad tråkigt att du är sjuk nu igen gumman!

Du är alltid söt så det så men bilder ska bli kul att se på.

Nej det verkar inte så. Usch du är ju sjuk för jämnan, inget kul alls.

Det är bra med mig. Johan är lite knäckt för nu är dom helt avsågade från toppen så det blir ingen allsvenska nästa år vilket varit målet hela säsongen. Så han kom hem & mår verkligen urkasst =/ Krya på dig vännen!!

PUSS&KRAM

2008-09-16 @ 01:23:18
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Sandra

DU är söt :) Blir alltid lika glad av dina kommentarer.

Ja det kan ju vara så, det är dåligt om det är så. Att det är så kallt på jobbet att du blir sjuk.

Vi hoppas på det nu ska det bli skönt med semester och få koppla bort fotbollen ett tag dock. Bara en månad kvar med matcher.

Hade varit superkul om vi kunde se en match tillsammans ju :)

Puss&kram

2008-09-16 @ 19:11:13
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Din pappas svärson

Nej man ska absolut inte behöva vänta 4 veckor efter en förkylning innan man kan börja träna igen. Jag brukar köra igång igen när jag haft en någorlunda frisk dag. Och då smyger man igång träningen med ett lättare pass.



Anledningen till att du blir sjuk så ofta kan jag bara spekulera i men kanske sömnen är boven. Eller bristen på den alltså. Det sätter ner immunförsvaret kraftigt. Äts det för lite frukt och grönt eller festas det kanske ofta? Umgås man mkt med dvärgar (barn) eller åker mkt kommunalt utsätter man sig också för risker. Då ska man tvätta händerna ofta.



Lite tips från en som är totalt livrädd för att bli sjuk och lyckas rätt bra med att undvika det. Trots en hel del dvärgkontakt=)



/L

2008-09-16 @ 19:41:50
URL: http://[email protected]
Postat av: Peter PC Carlsson

Hoppas att du snart är frisk.



Nu har bloggvärlden plötsligt fått en ny sida med över 10.000 besök på ett dygn. Det är Madde som enbart 20 år har lämnat jorden. Hon dog i en ovanlig form av cancer.



Jag har givit mig själv en utmaning att se till att samla in 100.000 kr till Lucia åt Barncancerfonden. Det skall gå med bloggvärldens hjälp och med sann Maddeanda. Madde har varit viktig för många, hennes texter är verkligen fantastiska liksom hennes mammas och hennes killes.



Hoppas att du länkar till inlägget så att det går att nå målet åt Barncancerfonden. Samt att du vill ge ett bidrag.

http://enbart.blogg.se/2008/september/080916-enbart-gastblogg-av-anne.html

2008-09-17 @ 08:32:44
URL: http://enbart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0