Ett rådjur i garaget

Ledsen att jag inte gjorde nån uppdatering igår...
Var ganska trött..

Här kommer istället lite saker som hände igår...
eller kanske bara en lite större grej..

Igår så hade mamma hört en smäll ute från vägen...hon gick ut och kollade, där såg hon ett rådjur som haltade iväg.
Vi ringde en viltvårdare å han hjälpte oss att leta efter den.
Pappa och han hittade den, dom sköt den för den var svårt skadad.
Vi tog hand om den, och sedan hängde vi upp den i garaget och fick hjälp att flå den.
Jag har sett bilder på nätet där dom flår levande djur å det tycker jag inte är rätt...men när jag såg på igår så var det inte så farligt. (det var väl bara för att den var död också)
Så nu ska rådjuret hänga i vårat garage i ett par veckor och sedan kan vi äta köttet, (eller måste röka/tillaga det först)

Idag är en ganska lugn dag, vädret ser utt att bli finare.
Kanske att Tove kommer på besök, men bara kanske.
Ska nog bygga lite puzzel idag också.
Nu ska jag iaf se Råttatouille..

Ha en bra dag
pussar å kramar

Kommentarer
Postat av: jossankossan

är det inte läskigt att ha ett rådjur hängandes i ert garage? :{? pussis och kramis skumbananis ..

2008-03-12 @ 19:38:07
Postat av: Malin

nja..inte så farligt...går sällan där ute =)

2008-03-12 @ 22:23:02
URL: http://GranaQueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0