Elitkontrakt i Tyskland?

Hej hej.
Ledsen att jag inte har skrivit på ett tag men våran dator har varit lite konstig på sista tiden och det är den fortfarande.
När man ska gå in på en internetsida så stängs sidan ner på samma gång...inte så kul..
så nu bestämde jag mig för att gå till en annan utav våra datorer å skriver en blogg..

Vad har hänt då sen sist..
hmm ni fick höra om min bilolycka...
sen har jag väl träffat pojkvännen å så å så har jag jobbat massor.

I helgen har jag iaf varit med Cyle å jobbat å igår spelad jag en fotbollsmatch.
Jag är grymt stolt över mig själv.
Okej jag kommer säkert uttrycka mig som om att jag skryter men jag är bara så glad och nöjd och ni får tycka vad ni vill =).

Vi var å spelade i Knutby.
Det började med att våran tränare hade glömt matchtröjorna hehe så vi fick låna knutbys ena matchställ.
Sen när jag håller på att byta om så visar det sig att jag hittar inte mina gösskor, dom har jag glömt hemma..
Jag kände panik, matchen skulle börja om 25 minuter och det tar cirka en timma att åka hem å sen en timma till att åka tillbaka...men som tur var har en utav våra tränare ganska små fötter så jag fick låna hans grässkor storlek 39...Tack Tommy :)

Men nu till själva matchen.
Jag gjorde många bra räddningar måste jag erkänna, kan varit skorna, men det tror jag inte.
Trodde flera gånger att bollen skulle in i mål men jag tog den.
Moif's herrlag spelade innan oss och några  satt kav och kollade på första halvlek.
Först hade dom sagt till deras målvakt att "fan "slangen" hon får nog vara din målvaktstränare" å sen gjorde jag nån mer bra räddning å så sa dom något mer till deras målvakt å typ tyckte att jag avr duktig, sen kom min brorsa, han spelar också i Moif, å så sa han att "det är är ju min syrra" å sen ville dom typ ha mig som målvakt istället för den där "slangen" haha. Det var kul att höra, så snart börjar herrlagen vilja köpa mig som målvakt också haha...

I slutet på andra halvlek så vet jag inte vad jag gjorde, jag tog en boll som jag var helt säker på att den skulle gå in, jag var närmare vänsterstolpen i denna stund å så ser jag att en boll kommer farande mot högersolpen, Jag slänger mig dit för vem vet jag kanske kunde ta den vilket jag inte trodde,
jag slänger mig iaf å sen visar det sig att jag tar bollen med handen precis när den nuddar marken precis framför målet.

Den där räddningen är jag väääldigt nöjd med.
När matchen var slut kommer domaren fram till mig å säger "vad gjorde du egentligen, jag fattar inte att du kunde ta den bollen, du är ju grym i målet, jag har nog aldrig sett någon målvakt rädda sådanna bollar i denna divition förut, riktigt bra jobbat"
Jag är grymt nöjd med den matchen, mina lagkamrater sa att jag avr så duktig å dom tyckte att jag skulle vara nöjd med det jag gjorde, så pass nöjd att dom tyckte att jag skulle gå hem och fira med champagne.

I morgon åker jag till Tyskand med hela familjen, det ska bli riktigt härligt och det ska bli kul att hela familjen åker med. Så jag kommer antagligen inte uppdatera min blogg förns om en vecka. jag kommer hem på tisdagsnatten skulle jag tro.
Men ni får ha det så bra här i Sverige.
Kommer sakna
Frida, Marie mor å far 2 å själcklart Cyle <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0