Fredagsfräckis

Nu är det dags för en fredagsfreäckis..
Nu kanske man får något kul att läsa efter att man sett att Amanda inte vann :(
Hon var ju bättre än Marie...men men nu går det inte att göra något.

På Korsika

Korsikaner är ett stolt och tjurigt folk...I denna korsikanska familj är pappa, mamma och dottern verkligen mycket lata. En kväll när dotterns kille skulle komma på besök diskuterar de vem som ska diska.
Pappan:
- Det är min lön ni lever på, jag tänker inte diska.
Dottern svarar:
- Jag diskade förra månaden.
Och modern säger:
- Det är ju jag som lagar maten, så jag diskar inte.
Efter en stund får pappan en idé.
- Jag vet hur vi gör, säger han, den första av oss som säget något diskar!
Mamma och dotter nickar och håller upp tummarna.
Utanför kommer festmannen på sin gamla rostiga cykel som säger "Couic- couic" vid varje tramptag. Han ställer cykeln mot väggen och öppnar dörren.
- God afton, säger han glatt.
Lite överraskad av tystnaden sätter han sig bredvid dotten och mamman serverar soppan.
- Jättegod soppa, säger han efter en stund.
Inget svar. Vad han än säger så är det ingen som svarar.
Han tänker att han måste göra något för att få dem att reagera och hoppsan, han lägger ena handen på dotterns lår.
Ingen reaktion. Han klänner henne på brösten. Fortfarande ingen reaktion. Han tänker att detta är ju inte riktigt klokt., vad ska han göra...Då lyfter han upp dottern, sätter henne på bordet, drar upp kjolen och sätter på henne. När han slutat sätter sig dottern igen och fortsätter att äta utan att säga ett ord. Den unge mannen exploderar:
- Det här är ju inte klokt! Ni är ett gäng dårar! Säg åtminstone att jag måste gifta mig med henne!
Han går ut, grenslar sin cykel och trampar iväg. "Couic- couic". Vilka galningar! "Couic- couic" Jag tog deras dotter på bordet och de sa ingenting! "Couic- couic" Jag skulle ha tagit morsan också, de skulle säkert inte ha sagt något då heller. "Couic- couic".
Morsan? Han svänger runt och vänder tillbaka. Han öppnar dörren, går fram till mamman, böjer henne över bordet, lyfter upp klänningen och sätter på henne också.
Därefter går han sin väg med ett fånigt leende.
Han trampar iväg igen. "Couic- couic". Vilken familj! "Couic- couic". Vilken jävla kväll. "Couic- couic". Och den här förbannade cykeln som för ett satans oväsen! "Couic- couic". Jag står int ut längre,  det här gnisslet gör mig tokig!
Han vänder tillbaka till famlijen, öppnar dörren och skriker:
- Har ni något smörjmedel?
Då reser sig pappan och säger:
- OK, OK, Jag diskar...


Hoppas att ni gillade denna =)
Ska snart gå till sängen och ova.
Tråkigt att Amanda inte vann men hon kommer komma långt.
Pussar och kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0