Förgrymmade hund!

Vi har skaffat en hur söt hund som helst.
Men idag var hon inte så söt. (eller lite kanske)

När jag kom hem idag från jobbet så gör jag i ordning mat för pappa sa att han inte hann hem för att göra sin maträtt han hade planerat. När jag precis är klar så ringer pappa att han kommer hem i tid så då tänkte jag att jag sparar min mat till i morgon istället och det är bara att sätta in i ugnen sen är det klart.
Lägger ugnsfolie över och ställer i garaget.

Efter middagen åkte jag iväg och tränade, när jag kom hem hör jag Bessie i garaget och hon hörde mig och skällde lite (hon visste ju inte vem som "gömde" sig bakom dörren.
När jag väl öppnar dörren ser jag en söt hund står och äter ur formen med mat.
Nästan all mat är uppäten, det är 1 hel grillar kyckling (rensad) en gräddsås med curry och mango chutney m.m. och lite paprika. (för 4 portioner)



Jag blev mindre glad när jag såg det, sa till att så får hon inte göra, sen lägger hon sig ner och lägger tassarna över ögonen och skäms. FYYY AJA BAJA (socker maja).
Så nu har vi lärt oss en läxa, se till att INTE ha mat i ordninggjort på golvet eller där hon kommer åt, lägg upp det i lagom höjd så får man ha maten i fred.

Men ändå är hon lite söt

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men åh sicken liten sötnos :) Busig dock! Haha.



Haha just det, han är bra charmig Alex. Han gör alltid så bra intryck på kompisar som hälsar på :) Att han började det hela med att sjunga "Hata Göteborg" innan han ens hälsat på Becca var ju också fint värre ;) Och då försöker jag ändå uppfostra honom lite.

2011-06-21 @ 20:10:09
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha det brukar vara så, de kan lukta sig till mat från hur långt avstånd som helst :P



Det är han verkligen, men han är udda. Men på ett bra sätt haha. Vi prata om det idag och Elin sa: "Han blir konstigare ju mer man lär känna honom, som om han vågar visa sitt rätta jag mer och mer. Innan var han lite blyg..." Och ja.. han är minsann egen den :P



Tack! Gillade verkligen den klänningen.



Puss

2011-06-21 @ 23:11:27
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: M E R E I

- Haha ojdå! Men söt är hon! Kram!

2011-06-27 @ 00:13:52
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0