Sötnos

Idag har jag ju varit I hollywood.
Tove blev jätteglad när hon såg mig =)
Så jag har myst med dom hela dagen, spelat lite "ticet to ride" vilket var kul fast jag förlorade.

Vi var en stund på Stinsen också, där var det en tjej från Rädda barnen som tog tag i mig å började prata med mig.
Jag var så nära på att säga till henne "vart är papprerna så jag kan få skriva på direkt" men jag hoppade det.
Men hon pratade på och det enda jag hade i huvudet var att jag itne skriver på.
Hon snackade om att det minsta man kunde bidra med var 100 kr och det är ju som en lunch för oss och väldigt mycket för stackars barnen. Men jag sa att min ekonomi inte är så bra just nu så jag vill inte bidra, det enda jag bidrar med är väl typ bössorna som finns här och var.
Efter ett tag börjar jag tänka.
Om det är nu så dyrt med 100 kr för oss att äta då måste jag nästan ha dom pengarna för att kunna klara mig själv.
Jag tror att om dom sänker bidragspriset så skulle säkert fler hjälpa till. Som t.ex 20 kr skulle göra jättemycket. och 20 kr är ju nästan ingenting för oss.

Nu ska jag krypa ner i sängen.
Ska mysa med katten och sen somnar vi nog.

Ha det toppen
puss å kram

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tror också på det, hade man kunnat skänka 20 kronor hade fler gjort det och det hade kommit in mycket mer pengar till dom. En tjuga är ingenting man tänker på ju.



Det är rätt inställning gumman, hellre en utvisning.

Dom förlorade igen nu i söndags men man bryr sig knappt längre, eller johan gör men jag känner mig van och har redan riktat in mig på 11 platsen.. kul.

Tack. Nej det är verkligen inte kul när någon så nära dör. Kommer bli tungt nu att åka upp till begravningen. Tack gumman det betyder mycket.

Puss&Kram

2008-10-22 @ 13:54:45
URL: http://froggie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0