Ungdomar ska bli tjocka!!!

ÅÅh...snacka om irriterande..
Nu får man inte träna heller.
det än kanske två-tre stycken som har klagat på att det lyser för mycket från fotbollsplanen som ligger kanske 500 meter ifrån där dom bor.
Förra året var det lika dant å då erbjöd sig vaktmästaren att köpa persienner men ingen ville ha.
Då kunde vi träna fram till klockan 20:00.
Nu i år visade det sig att vi kunde träna till klockan 21:00 men det varade i några veckor å nu visade det sig att vi ens inte får träna där längre. Det sägs att dom som bor där stör sig på att det lyser.
Tydligen så har dom klagat så att det har gått till tingsrätten å det gick igenom..så dom vann å vi får INTE träna..eller jo visst vi får träna men vi har ingen plan att träna på!!

Ursäkta men ska det vara så...Vill dom att vi ungdomar ska bli tjocka eller?
Ena stunden klagar folk på att ungdomar rör på sig för lite å nu klagar nån på att man rör på sig.
Vad ska man göra om man inte får träna?
Man får ju inte sitta hemma å uggla heller tydligen...
Men vad ska jag göra då?...vi får inte använda gräsplanen på IP för det är för herrarna å vi är ju damer å vi blir inte lika behandlade när det gäller fotboll här i Vallentuna..

Jag hoppas att det går att ordna på något sätt..
Visst vi ska ha fys varje tisdag nu i spåret å så, visst det är bra det med för fotbollen men vi vill ha vanliga träningar också, å inte får vi nån inomhus tid heller.
Man får väl kanske skriva under nån lista, alla i laget, å skicka nån stans...å så kanske man kan ta upp det i Vallentuna steget..(Lokal tidningen)
Aja...förhoppningsvis går dett att ordna...men jag tycker att det är lite larvigt att det har gått till tingsrätten å att det gick igenom..Försök att förstå, planen bygdes innan era hus kom dit..Ni flyttade dit efter att planen bygdes å då borde ni ha tänkt till innan ni flyttade dit att det finns säkert folk som tränar där å det kan eventuellt lysa in ett litet svagt sljus i fönsterrutan..

Förlåt, detta kanske inte är så kul för er att läsa men jag vill träna fotboll igen..
Å det får vi inte nu tack vare dom som klagar..
aja hoppas ni har det bra iaf..
Jag ska röra på mig nu tror jag.
ha det toppen
puss å kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0